Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

Mittskanderna Runt

Mittskanderna Runt är en storslagen tur bland svenska och norska fjäll! Bland storslagna fjällvidder och spektakulära toppar skidar vi mellan fem av nordens mest klassiska fjällstationer. Efter några dagars turande känner vi oss som ett med fjället!

Detta är en tur för dig som är en van skidåkare (vi skidar ca 2mil/dag) och vill uppleva norska och svenska fjäll och fjällkulturen på nära håll. Med turskidor börjar vi i fjällbjörkskogen vid Storulvån Fjällstation, rundar det högalpina Sylmassivet, korsar riksgränsen vidare mot de charmiga norska stationerna Nedalshytta och Storerikvollen för att till sist komma till den högt belägna Blåhammaren Fjällstation. Vi kommer få uppleva mycket vacker natur och många stationers goda service. Vi ser fram emot att få göra denna tur tillsammans med dig!

Datum: 22-26/4

I priset ingår:
Boende, mat, guide, vindsäck, spade och första hjälpen.

Förkunskapskrav:
Har gått på turskidor innan och ha god fysiskt form. Vi är i rörelse hela dagarna och skidar ca 2mil/dag.

Bra att veta:
1-2 veckor innan turen/kursen kontaktar guiden alla deltagare på telefon/mail för att stämma av ev. frågor.
Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Kombinationsturer Skidåkning Turskidåkning Vinter