Jämtlandsleden på vintern

Jämtlandsleden är en skidtur som korsar Jämtlandsfjällen från norr till söder och passerar de två storslagna fjällmassiven Sylarna och Helags. I fem dagar skidar vi tillsammans med våra guider över kalfjället, från Storulvån till Ramundberget.

Vi får en mångsidig fjällupplevelse när vi bor på både fjällstationer och fjällstuga under vår tur och får uppleva allt mellan enkelheten i en fjällstuga till servicen på fjällstuga. Under turen skidar vi mellan Storulvån Fjällstation, Sylarna Fjällstation, Helags Fjällstation, Fältjägaren Fjällstuga och Ramundberget Hotell. Dagsetapperna är mellan 12 km och 20 km men utan stora höjdskillnader. Vi ser fram emot att få göra denna tur tillsammans med Dig!

Datum:
12-16/3
1-5/4

I Priset ingår:
Boende
Helpension
Guide
Första hjälpen
Vindsäck
Spade

Förkunskapskrav:
Har gått på turskidor innan och ha god fysiskt form. Vi är i rörelse hela dagarna och skidar 12-20km/dag.

Bra att veta:
1-2 veckor innan turen/kursen kontaktar guiden alla deltagare för att stämma ev. frågor.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Kombinationsturer Skidåkning Turskidåkning Vinter