Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Höstfåglar - Österlen och Falsterbo

Följ med på en guidad fågelresa där du möter Österlens många spännande arter. Ejder och bläsand skådas i tusentals längs kusten. I buskagen rastar småtrastar och vid Falsterbo njuter du sträckande landfåglar och stolta örnar.

Vår guide är Magnus Ullman, en pionjär inom fågelskådning, uppskattad författare och artupptäckare. I en liten grupp med lugnt tempo leder Magnus omsorgsfullt till nya upptäckter. Du får chans att se ruggande röda glador, småsnäppa, labb, dvärgmås, fältpiplärka och kentsk tärna bara för att nämna några. Österlens varierande höstnatur bjuder också unika möjligheter att se olika trutar.

I priset ingår:
Boende i del i 2-bäddsrum
Linnepaket och slutstädning
Lokala transporter ingår
Helpension med rejält lunchpaket från ekologisk frukostbuffé
Fågelexpert Magnus Ullman
Förteckning över aktuella fåglar