Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Tåkern Vandrarhem

Guidad skådning av Tåkerns skäggmesar

Den lilla skäggmesen trivs i sjöar och våtmarker och Tåkerns vass är en av dess favoritområden i Sverige. Följ med på en dagsutflykt med kunniga guider och lär mer om, och skåda skäggmesen i dess hemvist mitt i Tåkerns unika vassar.

Börja dagen med fika och föreläsning av guiderna på unika Naturum i Tåkern. Bara byggnaden i sig är en upplevelse. Ni går sedan gemensamt ner och in bland vassen för att skåda skäggmes. Utflykten tar totalt cirka 5 timmar. Tillbaka på vandrarhemmet väntar bastu och middag som består av varmrätt, dessert och kaffe. Middagen är färdiglagad, men värms av er själva i vårt gästkök. Nästa morgon väntar en god frukostbuffé. OBS! Bokningsbart endast lördag 19/9 2020.

I priset ingår:
Boende i en natt med del i dubbelrum
Frukost, middag, fika
Guidning