Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Tåkern Vandrarhem

Guidad skådning av Tåkerns skäggmesar

Den lilla skäggmesen trivs i sjöar och våtmarker och Tåkerns vass är en av dess favoritområden i Sverige. Följ med på en dagsutflykt med kunniga guider och lär mer om, och skåda skäggmesen i dess hemvist mitt i Tåkerns unika vassar.

Börja dagen med fika och föreläsning av guiderna på unika Naturum i Tåkern. Bara byggnaden i sig är en upplevelse. Ni går sedan gemensamt ner och in bland vassen för att skåda skäggmes. Utflykten tar totalt cirka 5 timmar. Tillbaka på vandrarhemmet väntar bastu och middag som består av varmrätt, dessert och kaffe. Middagen är färdiglagad, men värms av er själva i vårt gästkök. Nästa morgon väntar en god frukostbuffé. OBS! Bokningsbart endast lördag 19/9 2020.

I priset ingår:
Boende i en natt med del i dubbelrum
Frukost, middag, fika
Guidning