STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön - Stugtur Rogen Runt

Häng med på skidtur mellan fjällstugor i de norra delarna av Grövelsjöfjällen. Härlig skidåkning över kalfjäll, genom områdets mycket speciella fjällskog och den stora Rogensjön med mysigt boende i några av områdets fjällstugor.

Att skida i detta område tillsammans med våra kunniga guider ger den där extra dimensionen som gör att upplevelsen blir så mycket större. Häng med och njut av den gemytliga atmosfären i fjällstugorna, möten med de andra gästerna, trevliga och välkomnade stugvärdar, bastubad och härliga dagar på skidor.

Nätterna spenderar vi i några av områdets fjällstugor som inbjuder till härliga samtal när vi tillsammans lagar och äter vår middag i stearinljusens sken. Mysfaktorn är hög med brasan sprakandes i kaminen.

I priset ingår:
Boende i sex nätter (tre på fjällstation och tre i fjällstuga), helpension, guide.

Förkunskapskrav:
Vana att skida i obanad terräng med ryggsäck. Fysik att klara av att skida flera timmar i sträck flera dagar på rad.

Bra att veta:
Start: Dag 1 kl 18.30 med välkomstmiddag och efterföljande välkomstmöte.
Avslutning: Dag 7 efter frukost.

Kategorier:

Kombinationsturer Skidåkning Turskidåkning Vinter