STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön-Vandringsvecka i Grövelsjöfjällen

Följ med vår fjällguide ut på vandring i Grövelsjöfjällen. Vi har valt ut några av våra fjällguiders favoritturer, bästa fikaplatserna och ur ett vandringsperspektiv mest spännande miljöer i Grövelsjöfjällens svenska och norska fjällområde.

Tillsammans med vår guide och de andra deltagarna vandrar du på stigar, utanför stigar, över sten, bäckar och mjuka fjällhedar. Vi följer porlande fjällbäckar, sitter och njuter med ryggen mot flerhundraåriga gamla tallar, vandrar upp till toppar som få besöker, spanar efter djur, fåglar och ibland kryper vi och tittar på någon växt. Ställ in dig på upplevelserika och långa vandringsdagar där du efter varje dagsvandring landar skönt i fjällstationens välkomnande miljö för en afterhike öl, bastu, middag eller kanske en massage. Se program för mer information.

15-22/8
22-29/9

I priset ingår:
Boende i sex nätter på STF Grövelsjön Fjällstation
Helpension
Slutstädning
Guidade vandringar

Förkunskapskrav:
Vana av att gå med dagstursryggsäck i terräng och klara av att vara fysiskt aktiv under en dag utomhus.

Kategorier:

Fjällvandring Höst Sommar Vandring