Denna produkt är inte längre tillgänglig

Grövelsjön – Vandra med guide Båthusberget

2022-07-03 2022-10-02
Pris från: 650 kr | Medlem i STF

Följ med vår guide till Norge och upplev Båthusbergets dramatiska branter och den milsvida utsikten. En tur med många ”wow” där guiden berättar och visar er det bästa med Båthusberget och dess omgivningar.

Från fjällstationen transporterar vi oss med minibuss in i Norge. Vandringen startar genom gammal fin fjällskog. Här finns tallar som är flera hundra år. När vi närmar oss den höga bergsväggen är det svårt att se hur vi ska komma upp till toppen men guiden leder er in på stigar som tar oss allt högre upp. Väl uppe på berget är utsikten magnifik.

Datum: Fredagar 3/7-2/10-2022
Medlemspris per person: 650 sek
Medlemspris barn: 450 sek

I priset ingår:
Vandring med fjällguide
Transport med minibuss

Förkunskapskrav:
Vana och fysik att orka vandra med dagsturspackning under en hel dag i kuperad fjällterräng.

Rekommenderad ålder från 14 år i målsmans sällskap.

Bra att veta
Min 3 max 8 deltagare
Har inte minimiantal uppnåtts senast 14 dagar innan arrangemangets start kan arrangemanget komma att ställas in. Avbokning kan ske fram till 14 dagar innan ankomstdag, därefter sker ingen återbetalning.

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

På länken nedan hittar du viktig information om arrangemanget
www.stfturist.se/bathusberget

Aktivitet

Grövelsjön – Vandra med guide Båthusberget

Okt

Pris från:

650 kr

Medlem i STF

Sök & boka

Plats och kontakt

Hitta till boendet
Grövelsjön har dagliga bussförbindelser med Mora (ca 3,5 tim). Restid med tåg och buss från Stockholm 8 tim, Göteborg 18 och Malmö 20 tim. Avstånd 490 km från Stockholm, 670 från Göteborg. Båt Helsingborg-Oslo och därefter bil ca 30 mil.

GPS-koordinater:

N62.101277°, E12.301254°