STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön - Turskidåkning Grundkurs

4 intensiva kursdagar där du utvecklas som turskidåkare för roliga och trygga skidturer på fjället. Efter denna kurs har du grundläggande kunskap om utrustning, skidteknik, navigering på vinterfjället, fjällsäkerhet och är redo för turer på egen hand.

Välkommen att tillsammans med våra kunniga fjällguider lära dig allt du behöver för att sedan på egen hand njuta av vinterfjället. Kursen genomförs under 4 intensiva dagar där vi utnyttjar dygnets ljusa timmar till att vara på fjället och lära oss bemästra skidorna uppför och utför, får kunskap om utrustning och lär oss navigera med karta och kompass.

Datum: 2-7/2, 9-14/2, 9-14/3, 23-28/3

I priset ingår:
Boende i fem nätter
Helpension
Fjällguide
Lån av spade, vindsäck, stighudar
Aktiviteter enligt program

Förkunskapskrav:
Du behöver klara av att vara aktiv flera timmar i sträck med dagsturspackning på ryggen och ha viss skidvana mostvarande att du provat på längd eller turskidåkning. Är du helt nybörjare förslår vi att du kommer upp en dag tidigare och bokar en skidlektion.

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter