Grövelsjön - Snowkite weekend

STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön - Snowkite weekend

Välkommen till ”SNOWKITE WEEKEND - GRÖVELSJÖN” där vi tillsammans letar vind, utvecklar vår Kiting och umgås både på fjället och i fjällstationen.

Grövelsjöfjällen är ett fantastiskt område med stor potential för kiting. Med basen på STF Grövelsjön Fjällstation utforskar vi vindarna och omgivningarna tillsammans. På kvällarna tar vi med oss den goda stämningen in från fjället till bastun, restaurangen och brasan. Vi delar med oss av erfarenheter och testar varandras utrustning. En del demoutrustning kommer finnas att prova samt föredrag och bildvisning på kvällarna. Spontana race, hoppbyggen och det bästa hänget i baslägret man kan tänka sig med värmetipi och kokkaffe.

Vi erbjuder två olika paket

Paket Kuling: 3 dygn i delat flerbäddsrum, helpension, snowkitebankett, lokal transport, slutstädning
Linne kan hyras till.

Paket "Bummarpaketet"