STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön - Familjevecka för barn och ungdomar med Downs syndrom

STF Grövelsjön Fjällstation inbjuder barn och ungdomar med Downs syndrom och deras familjer till en lägervecka i Grövelsjöfjällen.

Denna vecka är fylld av fjällupplevelser tillsammans med gamla och nya kompisar! På fjället och i skogen väntar massor av spännande äventyr. Veckan leds av guider med stor erfarenhet av att anpassa dagarnas innehåll efter gruppens individer. Flera alternativ på upplevelser erbjuds varje dag, kanske är du modig nog att ta ett dopp i en fjällsjö eller varför inte dansa loss på disco.

I priset ingår
Logi, helpension och aktiviteter enligt program.

Förkunskapskrav
Aktiviteterna innebär vandring i fjällterräng

Bra att veta
Ta gärna med extra kläder då det är lätt att bli blöt i bäcken eller fastna med stöveln i en fjällmyr. Se utrustningslista i programmet.
Om minimiantalet ej uppnås kan arrangemanget komma att ställas in senast 30 dagar innan. För avbokningsvillkor, se programblad

Kategorier:

Familjeaktivitet Sommar Vandring med barn