Topptur Fortsättningskurs

Detta är kursen för dig som har tidigare erfarenheter av toppturer samt lavinkunskap och nu vill ta nästa kliv i utvecklingen! Sylarnas mäktiga skidterräng är den perfekta platsen för att utveckla och slipa dina topptursfärdigheter.

Under 4 dagar lär oss hur man hanterar varierad terräng och snöförhållanden. Vi bygger på tidigare kunskaper om lavinsäkerhet, skidteknik, gåteknik och tränar oss att tyda fjället för att hitta den bästa skidåkningen. Efter kursen är målsättningen att du ska känna dig redo att planera och genomföra dina egna drömturer.

I priset ingår:
Boende i tre nätter, helpension, guide, vindsäck, första hjälpen.

Förkunskapskrav:
Jag är en god skidåkare som har gått på topptur minst 10 gånger. Jag har genomfört flera övningar med transceiver, sond samt grävning. Jag har god kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Bra att veta:
Bandvagn (Fjällexpressen) bokas separat, vänligen ring 010-190 23 60 eller maila fjallbokning@stfturist.se. Ca 1 vecka innan turen/kursen kontaktas alla deltagare via mail för att stämma av ev. frågor.

Kategorier:

Skidåkning Topptur Vinter