Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Hemavan Fjällstation

Flora och geologivandring i Hemavan 2020

En fjällvecka för dig som vill kombinera vandring och dagsturer med nya kunskaper om fjällets flora, geologi och den samiska kulturen.

Tillsammans gör vi dagsturer till geologiskt och botaniskt intressanta platser. Vi kommer även att lära oss en del om den samiska kulturen, som har funnits i området sedan urminnes tider. Du är välkommen som inte har några förkunskaper likväl som du som kan en hel del. Veckan ger mycket för båda!

Vi gör turer som är anpassade efter gruppen. Vilken tur det blir bestäms från dag till dag beroende på väder, vind och dagsform. På kvällarna finns möjlighet för den som vill att vara med på bildvisningar, samtal och kanske en andakt i kapellet. Läs mer på www.hemavanfjallstation.se/temaveckor-kurser/flora-geologivandring/

I priset ingår:
6 nätter i delat tvåbäddsrum i vandrarhemmet.
Helpension inkl. lunchpaket.

Det går att boka 1 eller 2 vuxna åt gången online. Ytterligare vuxna eller barn i samma rum kan bokas via e-post. Enkelrum kan bokas mot en tilläggsavgift på 1620:- i nästa steg. Vid för få anmälda kan arrangemanget ställas in fram till 30 dagar före start.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring

13 Jul 2020 - 19 Jul 2020

Pris från:

6895 kr

Medlem i STF | Boende ingår Per person i 2-bäddsrum. Städning och sänglinne ingår ej.