Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Fladdermusspaning i Bråtadal

Området kring Bråtadal är en populär plats även bland fladdermöss! Under natten flyger de nästintill ljudlöst omkring i naturen. Ge dig ut på en spännande utflykt i mörkret och speja efter dem när de är som mest aktiva.

I området runt Bråtadal har man inventerat både vanliga arter, som Nordfladdermus och Vattenfladdermus och mer sårbara som Barbastell och Fransfladdermus. Med ultraljudsdetektor kan du höra deras läten, och kanske lyckas du även identifiera dem. Slå dig ner på en stubbe och avnjut enkel matsäck och naturens stillhet. Innan du ger dig ut i natten kan du laga mat i vårt gästkök och njuta ett skönt bastubad.

I paketet ingår:
Boende i två nätter