Fjälluffa - med STF's fortsatta satsning för dig 18-25 år utan fjällvana.

Start i Abisko 995 kr - oslagbart! Även i sommar finns en ny och fantastisk möjlighet att skaffa kunskap innan du ger dig ut på en fjällvandring.

Tillsammans med ett tiotal andra deltagare träffar du stugvärd och fjällguider som ger dig en introduktion till din vistelse i fjällen. Introduktionen börjar kl 13,00 i fjällstugan Abiskojåkka där du också bor första natten, stugan ligger nära STF Abisko Fjällstation.

Efter introduktionen vandrar du på egen hand – helst med kompisar, genom Abisko nationalpark ut på den välmarkerade Kungsleden, en av de finaste vandringslederna i Lapplands fjällvärld. Bor gör du i fjällstugorna Abiskojaure, Alesjaure, Sälka och Singi. Innan du är framme i Nikkaluokta har du också bott på Kebnekaise fjällstation. Vandringen tar sex dagar och är knappt 11 mil. Fjälluffa pågår under tiden 2 juli till 9 augusti.

Datum: 2 juli - 9 augusti

I priset ingår
En övernattning med fjällintroduktion på STF Abiskojåkka.
Fyra ospecificerade nätter i fjällstugor mellan Abiskojåkka och Nikkaluokta.
En ospecificerad natt på Kebnekaise fjällstation
Medlemskap i STF krävs för deltagande, inte för anmälan.

Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs, vi vänder oss till nybörjare

Vem vänder vi oss till?

Till ungdomar från 18 år t.o.m. 25 år (f. -93) som inte tidigare vandrat och bott i fjällstugor och på fjällstationer. Helt enkelt ungdomar som saknar erfarenhet men vill till fjälls!

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Utrustningsråd

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring

med STF's fortsatta satsning för dig 18-25 år utan fjällvana.

3 Jul 2018 - 27 Jul 2018

Pris från: