Fjälluffa - Jämtland

STFs succé Fjälluffa för ungdomar 18-25 år utökas med ytterligare två fjällområden till sommaren 2019!

I sommar erbjuder vi återigen den fantastiska möjligheten att skaffa sig kunskap innan man ger sig ut på en fjällvandring. Tillsammans med ett tiotal jämnåriga träffar du stugvärd och fjällguide och får veta det du behöver veta inför din resa till fjället. Nytt för i år är att vi erbjuder Fjälluffa på tre olika destinationer, i Jämtland, Vindelfjällen och Abisko. Det finns 49 startdagar under tidsperioden 20 juni - 6 september, 2019.

Efter introduktionen vandrar du på egen hand – helst med kompisar från introduktionen - ut i Jämtlandsfjällen med start från Vålådalens fjällstation. Bor gör du i fjällstugorna Lunndörren, Vålåstugorna, Gåsen och Stensdalen. Vandringen tar fem dagar och är dryga 7 mil.

Datum: 20 juni - 5 juli

Medlemspris: 995 kr per person

I priset ingår
En övernattning med fjällintroduktion, start 13.00 på Vålådalens fjällstation.
Fyra ospecificerade nätter i fjällstugorna Lunndörren, Vålåstugorna, Gåsen och Stensdalen.
Medlemskap i STF krävs för deltagande, inte för anmälan.

Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs.

Vem vänder vi oss till?
Till ungdomar från 18 år t.o.m. 25 år (f. -93).
Helt enkelt till ungdomar som saknar erfarenhet men vill till fjälls!

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Till Vålådalen kan du komma med tåg till Undersåker och sedan ta busstransfer från Undersåker tågstation till Vålådalens fjällstation.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring