Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Fjälluffa - Jämtland

STFs succé Fjälluffa för ungdomar 18-25 år erbjuds på tre olika fjällområden till sommaren 2020!

I sommar erbjuder vi återigen den fantastiska möjligheten att skaffa sig kunskap innan man ger sig ut på en fjällvandring. Tillsammans med ett tiotal jämnåriga träffar du stugvärd och fjällguide och får veta det du behöver veta inför din resa till fjället. I år erbjuder vi Fjälluffa på tre olika destinationer, i Jämtland, Vindelfjällen och Abisko. Totalt tar vi emot 500 deltagare i år fördelat på tre fjällområden. Det finns 49 startdagar under tidsperioden 13 juli - 11 september, 2020.

Efter introduktionen vandrar du på egen hand – helst med kompisar från introduktionen - ut i Jämtlandsfjällen med start från Vålådalens fjällstation. Bor gör du i fjällstugorna Lunndörren, Vålåstugorna, Gåsen och Stensdalen. Vandringen tar fem dagar och är dryga 7 mil.

Till Vålådalen kan du komma med tåg till Undersåker och sedan ta busstransfer från Undersåker tågstation till Vålådalens fjällstation.

Datum:
Måndag - fredag den 17-21 augusti
Måndag - fredag den 24-28 augusti

Medlemspris: 995 kr per person

I priset ingår
En övernattning med fjällintroduktion, start 13.00 på Vålådalens fjällstation.
Fyra ospecificerade nätter i fjällstugorna Lunndörren, Vålåstugorna, Gåsen och Stensdalen.
Medlemskap i STF krävs för deltagande, inte för anmälan.

Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs, vi vänder oss till nybörjare.

Vem vänder vi oss till?
Till ungdomar från 18 år t.o.m. 25 år (f. -95)
Helt enkelt till ungdomar som saknar erfarenhet men vill till fjälls!

Vänligen skriv in e-post adress till alla anmälda i fältet ”meddelande" när du kommer till kundinformation.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Transfer t&r Vålådalens fjällstation - Undersåker tågstation ska förbokas. Den kostar från 200kr/person, enkel väg. Transfern betalas på plats och bokas direkt hos Vålådalens Fjällstation på tel: +46-64735300 eller via E-post: info@valadalen.se

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring