FJÄLLUFFA 18-25 år - Vindelfjällen

STFs succé Fjälluffa för ungdomar 18-25 år är tillbaka för femte sommaren i rad! En perfekt introduktion för dig som är nyfiken på fjällvandring, där du tillsammans med nya vänner vandrar mellan fjällstugor i Vindelfjällen.

Turen inleds med en fjällintroduktion där du får möjlighet att inhämta all den kunskap du behöver för att kunna ge dig ut på en fjällvandring på egen hand. Tillsammans med en mindre grupp jämnåriga träffar du stugvärd och fjällguide och får all information du behöver inför din fjällvandring. Efter introduktionen vandrar du på egen hand – gärna med dina nyfunna vänner i gruppen - på markerade leder genom de fina södra lapplandsfjällen.

Datum: 9-22/8 2021
Startdag alla dagar i veckan

Medlemspris: 995 kr per person

I priset ingår:
En övernattning med fjällintroduktion på STF Hemavans fjällstation, start kl. 13.00
Boende i fem nätter i fjällstugorna Viterskalet, Syter, Tärnasjö, Serve, Aigert

Förkunskapskrav:
Inga förkunskaper krävs, vi vänder oss till nybörjare

Bra att veta:
Till ungdomar 18 år - 25 år (ex: du får delta om du är 25 år på startdagen och fyller 26 år dagen efter).
Medlemskap i STF krävs för att kunna delta, visas vid ankomst.

Viktigt:
Vänligen skriv in e-post adress till alla anmälda i fältet ”meddelande" när du kommer till kundinformation.

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Till Hemavan kan du komma med buss och du åker från Ammarnäs med buss också.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring