FJÄLLUFFA 18-25 år - Abisko

STFs succé Fjälluffa för ungdomar 18-25 år är tillbaka för femte sommaren i rad! En perfekt introduktion för dig som är nyfiken på fjällvandring, där du tillsammans med nya vänner vandrar mellan fjällstugor längs den världskända Kungsleden.

Turen inleds med en fjällintroduktion där du får möjlighet att inhämta all den kunskap du behöver för att kunna ge dig ut på en fjällvandring på egen hand. Tillsammans med en mindre grupp jämnåriga träffar du stugvärd och fjällguide och får all information du behöver inför din fjällvandring. Efter introduktionen vandrar du på egen hand – gärna med dina nyfunna vänner i gruppen - genom Abisko nationalpark ut på den välmarkerade Kungsleden i Lapplands fjällvärld.

Datum: 28/6-16/7 och 23/8-3/9 2021
Startdag måndag till fredag

Medlemspris: 995 kr per person

I priset ingår:
En övernattning med fjällintroduktion på STF Abiskojåkka, start 13.00
Boende i fyra nätter i fjällstugor mellan Abiskojåkka och Nikkaluokta
Boende i en natt på STF Kebnekaise fjällstation.

Förkunskapskrav:
Inga förkunskaper krävs, vi vänder oss till nybörjare

Bra att veta:
Till ungdomar 18 år - 25 år (ex: du får delta om du är 25 år på startdagen och fyller 26 år dagen efter).
Medlemskap i STF krävs för att kunna delta, visas vid ankomst.

Viktigt:
Vänligen skriv in e-post adress till alla anmälda i fältet ”meddelande" när du kommer till kundinformation.

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Till Abisko kan du komma med tåg eller buss från Kiruna. Från Nikkaluokta går det buss till Kiruna.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring