STF Kebnekaise Fjällstation

Expedition Kebnekaise Runt

Följ med på en expedition i Sveriges mest högalpina område. Under denna vecka kommer vi med turskidor och lite tyngre packning ge oss ut på ett äventyr bland höga berg och djupa dalgångar!

Vårvinter, den perfekta tidpunkten för att smörja in ansiktet med solkräm och packa pulkan för att följa med våra guider på en vacker tur i Kebnekaises högalpina landskap. Via Tjäktavaggi, Stuor Reaiddavaggi, Nallo-stugan och Vistasvaggi tar vi oss fram på skidor. Under veckan bor vi på Kebnekaise fjällstation och i tält. Vi lämnar vinterledens markeringar och färdas genom mindre besökta delar av fjällkedjan. Den här turen passar dig som gått stugturer innan och vill prova på vintertältning eller dig som varit med på någon av våra vinterfärdskurser.

I priset ingår
-Guide
-Tält
-Fjällpulka
-Kök
-Mat (Både på Fjällstation och på tur)
-Logi Kebnekaise och tillgång till Nallostugan

Förkunskapskrav
Du måste ha åkt turskidor innan och vara van fjällvandring.
God kondition

Bra att veta