STF Lugnåsberget Vandrarhem

Cykla på Lugnåsberget

På trevliga Lugnåsberget upplever du naturen i eget tempo. Njut av dofterna och växterna längs vägkanterna. Utmanas uppför backarna eller vila i stillheten. Lite trafik, vindlande grusvägar, vackra utsikter, spännande miljöer och korta avstånd.

Cykla ner till sjön Vristulven och in i skogen till Tjuvugnen, det gamla rövarnästet. Cykla längst uppe på berget och se både Vänern, Kinnekulle och Billingen från toppen. Eller så kikar du ner i den stora varggropen mitt inne i skogen. Avstånden är korta och det finns många möjligheter till stopp längs vägen. Sommartid är det skönt att bada i sjön Vristulven. Vill du cykla lite längre tar det ca 1 timme in till Mariestad. Några km från vandrarhemmet kan du komma på biosfärleden till Mariestad. I Mariestad kan vi rekommendera att besöka Universitetsparken och residensön med museum. Är du sugen på en god lunch rekommenderar vi någon av bodarna i mysiga gästhamnen.

I priset ingår:
· Boende i två nätter i eget rum
· Linne och slutstädning
· Frukostkorg
· Lunchpaket
· 2 matkorgar, välj från vår meny
· Cykel
· Kartor

Kategorier:

Cykling Höst Sommar Vår

1 Apr 2020 - 31 Okt 2020

Okt

Pris från:

Medlem i STF | Boende ingår Per person i delat tvåbäddsrum i 2 dagar.