STF Lugnåsberget Vandrarhem

Cykla på Lugnåsberget

På trevliga Lugnåsberget upplever du naturen i eget tempo. Njut av dofterna och växterna längs vägkanterna. Utmanas uppför backarna eller vila i stillheten. Lite trafik, vindlande grusvägar, vackra utsikter, spännande miljöer och korta avstånd.

Under 2 dagar upptäcker du lilla Lugnåsberget på cykel. Cykla ner till sjön Vristulven och in i skogen till Tjuvugnen, det gamla rövarnästet. Cykla på toppen av berget och se både Vänern, Kinnekulle och Billingen. Eller så kikar du ner i den stora varggropen mitt inne i skogen. Avstånden är korta och det finns många möjligheter till stopp längs vägen.
På 1 timme cyklar du in till Mariestad. I Mariestad kan vi rekommendera att besöka Universitetsparken och residensön med museum. Är du sugen på lunch kanske någon av bodarna i populära gästhamnen kan passa.
Vill du cykla ännu längre går Biosfärleden mellan Kinnekulle och Mariestad några km från vandrarhemmet. Till Göta kanal är det 5 mil via sjön Östen. En tur på Vallevägen är ca 6 mil lång.
Välj gärna till någon av våra lokalproducerade matkorgar eller laga egen mat i våra gästkök.
I priset ingår:
· Boende 2 nätter i eget rum
· Linne och slutstädning
· 2 eko-frukostkorg
· Cykel, eller låst utrymme för din egen cykel
· Kartor

Kategorier:

Cykling Höst Sommar Vår

1 Apr 2020 - 31 Okt 2020

Okt

Pris från:

Medlem i STF | Boende ingår Per person i delat tvåbäddsrum i 2 dagar.