Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Skäralid/Pensionat Söderåsen

Cykla och vandra vid Söderåsen

Utforska den vackra naturen och levande landsbygden runt Söderåsen till fots och från cykelsadeln!
Här varvas kulturella sevärdheter med dramatisk natur och lokala delikatesser och smultronställena och upplevelserna är många.

Kombinera underbar vandring i nationalparkens bokskogar, sprickdalar och höjder med att utforska den närliggande och böljande skånska landsbygden med cykeln. Vägarna kring Söderåsen och Rönneådalen är många och mysiga, och det finns många vackra platser att utforska och gårdsbutiker att besöka. Varför inte avnjuta er picknick vid en av Skånes största vulkaner?

På Pensionatet har ni tillgång till gästkök för egen matlagning på kvällen, eller köp till en grillkorg med lokalproducerade korvar för grillning i nationalparken eller på tomten eller beställa middag från den närliggande restaurangen. Luncherna får ni med er som picknick.

I priset ingår:
3 nätter, del i dubbel/tvåvbäddsrum med delat badrum
Bäddat och klart vid ankomst
Avresestäd
Frukost 3 dagar
Eftermiddagsfika 3 dagar
Lunchpaket 2 dagar
Cykelhyra 2 dagar (3 växlad damcykel med fotbroms. Hjälm ingår)
Kartor med tips på trevliga rutter och platser att upptäcka till fots och från sadeln

Kategorier:

Cykling Höst Sommar Vandring Vår