STF Falun Hotell

Besök Falun och Falu Gruva

Upplev ett spännande möte med Sveriges historia i Falu Gruvas mäktiga salar och vindlande gruvgångar till 67 meters djup. Området runt Falu Gruva är fyllt av liv året om.

Upplev ett spännande möte med den svenska historien i Falu Gruvas mäktiga salar och vindlande gruvgångar ner till 67 meters djup. Förr var det mörkt, smutsigt, rökigt och varmt i gruvan, det kunde på sina ställen bli uppåt 50 grader i gruvgångarna. Nu är det lika kallt som i ett kylskåp, ca 5 grader, året om i gruvan vilket gör att ett besök i Falu Gruva lämpar sig såväl sommar som vinter.

På gruvområdet hittar du inte bara besöksgruvan. Det finns museum, restaurang, fik, affärer du kan handla allt från souvenirer till cyklar m m. Läs mer på www.falugruva.se.

I priset ingår:
Boende på hotell 1 natt, entré till guidad visning i Falu Gruva