Hundspann

Besök Falun och åk med på en tur med hundspann.

Njut av lugnet och närheten till vildmarken, sittandes på en hundsläde som dras av ett gäng ivriga och glada siberian huskys.
Bakom er står en guide som styr släden in i Dalarnas vildmark. Det börjar med att ni kommer till gården som ligger 3 mil norr om Falun. Där kommer ni tillsammans med en guide att gå in i en stor rasthage där dom hundar som ska dra er kommer att släppas lösa så ni kan hälsa på dom. Välj mellan att hjälpa oss sela hundarna eller bara njut av stunden. När vi och hundarna är redo öppnar vi grindarna och susar ut i vildmarken över en frusen sjö och in i skogen. Ni kommer åka sittandes på släden ungefär en timme med en guide som styr. Väl tillbaka får ni tillfälle att mysa med hundarna som nu är betydligt lugnare.
Ni kan också få uppleva hur det känns att vara en slädhundsförare. Lär er hur vi jobbar tillsammans med hundarna, att sela och koppla för. Låt hundarna leda er ut i Dalarnas vildmark och känn samarbetet växa fram.
Upplevelsen varar ca en timme.

Kategorier:

Djurliv Familjeaktivitet Vinter