STF Skäralid/Pensionat Söderåsen

Aktivt familjemys på Söderåsen

Upplev underbara stunder tillsammans med barnen i Söderåsens vackra natur.Vandra, cykla och njut av tid tillsammans på rofyllda Pensionat Söderåsen. Här finns gott om plats för lek och avkoppling och gulliga getter och höns att lära känna!

Här finns flera fina cykelturer genom den vackra landsbygden. De små vägarna slingrar sig fram genom beteshagar, åkrar, i ådalen och förbi spännande geologiska platser. I Söderåsens nationalpark möter ni vacker dramatisk natur med djupa sprickdalar, rasbranter, strömmande vatten och lummig ädellövsskog - perfekt för vandringar med familjen. Drick färskt källvatten, vila under skogens tak och utforska spännande grottor tillsammans. Nationalparken har en av norra Europas största sammanhängande lövskogar, och i Skäralid finns en fin naturlekplats och ett Naturum som väcker nyfikenheten hos de små. Köp till en grillkorg med lokalproducerade korvar för grillning i nationalparken eller på tomten.

I priset ingår:
3 nätter i familjerum, delat badrum (2 vuxna och 1 alt 2 barn)
Bäddat och slutstäd
Frukost 3 dagar
Eftermiddagsfika 3 dagar
Lunchpaket 2 dagar
Cykelhyra 2 dagar (vuxencykel samt barnsadel/stol, cykelkärra alternativt påhängscykel till barnen. Hjälm ingår)
Kartor med tips

Kategorier: