STF Abisko Turiststation

Abisko - Upplev Midnattssolen

Kom till Abisko och upplev den arktiska fjällmiljön under midnattssolens varma sken. Följ med på midnattssolsvandring till toppen av Nuolja, njut av god mat och utforska den vackra naturen i Abisko Nationalpark.

Midnattssolssäsongen är en underbar tid att besöka Abisko på. Solen lyser dygnet runt och nattens fylls av ett gyllene sken från den låga solen. Genom att ta linbanan upp på Nuolja, och gå till toppen, förlängs midnattssolssäsongen. När solen börjar dyka ner bakom fjällen från Abisko Turiststation, kan man fortfarande se den uppe på Nuoljas topp! Bokar du detta paket bor du gott i hotellrum, äter gott i Restaurang Kungsleden och åker fritt i linbanan på Nuolja. Dessutom får du en guidad vandring till Nuoljas topp på första kvällen.

I priset ingår:
Boende i tre nätter i enkelrum eller dubbelrum på STF Abisko Turiststation
Helpension
Guidad Midnattssolsvandring första kvällen
Fri tillgång till linbanan under vistelsen

Kategorier:

Djurliv Fjällvandring Sommar Vandring