Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Abisko Turiststation

Abisko - STF Aurora Sky Station Exclusive Dinner

Exklusiv middag i ojämförlig atmosfär!

På 900 meters höjd serverar vi en fyrarättersmeny med inslag från Lappland och det nordiska köket. Vi erbjuder utvalda vinpaket, öl eller alkoholfri dryck att köpa till. Allting kommer dit på samma sätt som du själv, med en 2 km lång stollift genom tystnaden till STF Aurora Sky Station uppe på berget Nuolja. Med eld i öppna spisen, en storslagen utsikt över Abisko och en rejäl chans att uppleva fantastiskt norrsken är det här en upplevelse utöver det vanliga.

Datum: 19/11- 2020 - 20/3-2021

I priset ingår:
Fyrarättersmiddag på STF Aurora Sky Station
Guide
Linbanebiljett tur & retur
Varma kläder
STF Aurora Sky Station Night Visit

Bra att veta:
Vid bokning av någon av våra produkter på STF Aurora Sky Station, kan vi inte garantera att du kommer att se norrsken.

STF Aurora Sky Station kan på kort varsel stängas ur säkerhetssynpunkt på grund av väderförhållandena; starka vindar, kyla, snöstorm etc. Statistik från tidigare säsonger visar dock att STF Aurora Sky Station är öppen 90 procent av den schemalagda tiden och att norrsken är synligt 70 procent av nätterna som STF Aurora Sky Station är öppen.

Aurora Lounge
Om STF Aurora Sky Station måste stängas ur säkerhetssynpunkt, kommer ett speciellt framtaget stormprogram att presenteras - Aurora Lounge. Har beslut tagits att Aurora Lounge-programmet ersätter besöket på STF Aurora Sky Station, återbetalas ingen del av summan.

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Från Kiruna: följ väg E10 96km västerut, riktning Narvik. Vid skylt Abisko Turiststation, sväng vänster, sedan höger. Följ vägen ca 500m till liftens dalstation. Från Narvik: följ väg E10 77km österut, riktning Kiruna. Vid skylt Abisko Turiststation, sväng höger, sedan höger. Följ vägen ca 500m till liftens dalstation.

Kategorier:

Kultur & Stad Vinter