Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Abisko Turiststation

Abisko - Panoramavandring på Nuolja

En vandring med fantastisk utsikt. Efter att ha åkt lift upp på berget Nuolja vandrar vi i lätt nerförsbacke tillbaka ner.

Denna panoramavandring bjuder på milsvida fjällvyer och tar oss genom flera olika växtzoner när vi rör oss från kalfjället, ner igenom fjällbjörkskogen och hela vägen till Abiskojåkkas kanjon. På bara 10 km får du uppleva alla typer av svensk fjällvandring. Har du dessutom ett intresse för flora så finns det massor att upptäcka, då Nuolja har en väldigt rik flora med många sällsynta blommor.

Datum: 10/7-27/9

I priset ingår:
Guide & linbana, gemensam säkerhetsutrustning.

Bra att veta:
Tid: 6,5 tim
Längd/höjdskillnad: 10 km, - 500 m (ca 5 timmars vandring)
Åldersgräns: 12 år
Ta med: Kängor/stövlar, regnkläder, dryck, lunchpaket.
Samling: Vid receptionen 09.30 (tillbaka cirka 16.00).
Övrigt: Max 10 platser

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring