STF Abisko Turiststation

Abisko - Linbanebiljetter (vinter)

Ta linbanan upp på Nuolja och upplev det bästa Abisko har att erbjuda. Njut av fantastisk offpistskidåkning, gör en tur på turskidor med utsikt över Abiskoalperna och Torneträsk eller ta en härlig fika på Aurora Sky Stations solterrass.

Nuolja Offpist är skid-Sveriges dolda pärla. Med sina 500 fallhöjdsmeter finns oändliga möjligheter att hitta nya linjer i naturlig fjällterräng. Benen vilar du i linbanan som går tyst över trädtopparna eller på bergstationen, Aurora Sky Station.

Från Aurora Sky Station kan du också göra flera fina turer på turskidor. Här får du uppleva att skida på kalfjället med en fantastisk utsikt över Abiskoalperna och Torneträsk. Kanske vågar du ge dig på ""Glidaren"", en fin led som tar dig ned i en skön lutning till Kårsavagge, och sedan tillbaka till Abisko Turiststation.

Du kan också välja att köpa en tur- och returbiljett och bara åka upp för att njuta av utsikten och ta en fika på solterrassen på Aurora Sky Station.

I priset ingår:
Linbanebiljett på Nuolja

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter