Abisko - Linbanebiljetter

STF Abisko Turiststation

Abisko - Linbanebiljetter

Välkommen till Abisko när det är som bäst, då vårsolen gör dagarna längre. Här får du uppleva både stora och små äventyr i nationalparken.

Det är fler och fler som upptäcker det mytomspunna Nuolja Offpist, ett mecca för offpistskidåkning. Med sina 500 fallhöjdsmeter finns oändliga möjligheter att hitta nya linjer i naturlig fjällterräng. Benen vilar du i linbanan som går tyst över trädtopparna eller på bergstationen, Aurora Sky Station. Där finns ett mysigt fik och en stor solterrass.

Från Aurora Sky Station kan du också göra flera fina turer på turskidor. Här får du uppleva att skida på kalfjället med en fantastisk utsikt över Abiskoalperna och Torneträsk. Kanske vågar du ge dig på "Glidaren", en fin led som tar dig ned i en skön lutning till Kårsavaggen, och sedan vidare ner till Abiskojåkka och tillbaka till Abisko Turiststation.

Du kan också välja att köpa en tur- och returbiljett och bara åka upp för att njuta av utsikten och ta en fika på solterrassen på Aurora Sky Station.

Medtag utskriven bokningsbekräftelse eller möjlighet att uppvisa den på mobiltelefon eller liknande.

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter