STF Abisko Turiststation

STF Kebnekaise Fjällstation

Kungsleden Abisko – Nikkaluokta seniorvandring med guide

Följ med på en klassisk vandring längs norra delen av Kungsleden där du tillsammans med guide vandrar genom några av Sveriges mäktigaste dalgångar, omgiven av högfjäll och glaciärer. Denna tur är speciellt framtagen för dig som är 55 år och äldre.

Den nordligaste delen av Kungsleden sträcker sig från Abiskos frodiga nationalpark i norr till Kebnekaises högalpina massiv i söder, och bjuder på spektakulära naturupplevelser. Denna tur går av stapeln under sensommaren som är en idealisk vandringstid med sval luft, torrt och lättvandrat. Tempot på denna tur är lite lugnare, så vi har gott om tid njuta av vandringen. Övernattning sker i STFs mysiga fjällstugor längs leden. Efter sex dagars vandring når vi STF Kebnekaise Fjällstation, med sitt magnifika läge vid foten av Sveriges högsta berg.

Datum: 11-28/8, 4-11/9

I priset ingår:
Boende i en natt på Abisko Turiststation, fem nätter i fjällstugor utmed Kungsleden, en natt på Kebnekaise fjällstation
Helpension
Guide certifierad enligt Fjälledarnormen
Förkunskapskrav:
Du som deltar ska ha god kondition och gärna erfarenhet från vandring med ryggsäck.

Bra att veta:
Programmet kan ändras beroende på de förhållanden som råder vid aktuell tidpunkt.

Kategorier:

Fjällvandring Höst Sommar Vandring