Abisko - Kårsavagge: På egen hand

STF Abisko Turiststation

Abisko - Kårsavagge: På egen hand

Sommarvandring i Abisko. Denna vandring tar dig på egen hand ut i den vackra kårsavaggedalen. Logi, mat och faciliteter är inbokat och de enda du behöver tänka på är att njuta av din fjällvistelse.

Vid din ankomst rekommenderar vi att du uppsöker en guide i Fjällinformationen. Guiden kan informera dig om vandringen till Kårsavagge och ge dig ett dagsprogram under din vistelse. Innan du går och lägger dig får du avnjuta en trerätters middag i Restaurang Kungsleden med utsikt över Torneträsk och fjällen.

På morgonen efter rejäl frukost tar du dig upp med linbanan till STF Aurora Sky Station innan du börjar din vandring ner mot Kårsadalen. Väl i Kårsavagge övernattar du till nästa dag och därefter väntar vandringen tillbaka till Abisko Turiststation.

I priset ingår
2 övernattningar, varav en natt i STF Kårsavagge Fjällstuga, frukost och middag för vistelsen på STF Abisko Turiststation samt en enkel resa med linbanan.

Bra att veta
Du är inte garanterad en bädd i Kårsavaggestugan, om alla bäddar är upptagna kan du hamna på golvbädd.

Kategorier:

Fjällvandring Kombinationsturer Sommar