STF Abisko Turiststation

Abisko - Kårsavagge på egen hand

Kombinera en bekväm vistelse med trerätters middag på STF Abisko Turiststation med en vandring på egen hand ut i den vackra Kårsavagge och övernattning i mysig fjällstuga. Det bästa av två världar!

Den första kvällen i Abisko njuter du av en trerätters middag i Restaurang Kungsleden med utsikt över Torneträsk och fjällen. Efter en skön natts sömn och en rejäl frukost tar du dig upp med linbanan till STF Aurora Sky Station, och därifrån börjar vandringen ner mot Kårsavagge. Väl framme i Kårsavagge fjällstuga får du njuta av stillheten i denna vackra dalgång, och spendera natten i denna mysiga stuga. Nästa dag väntar vandringen tillbaka, nu är blicken vänd västerut och vyn en helt annan, istället för att gå upp på Nuolja där du kom ifrån går leden ner till Abiskojåkk som tar dig tillbaka till Abisko Turiststation.

Datum: 24/6-17/9

I priset ingår:
Boende i en natt i vandrarhemmet Keron på STF Abisko Turiststation
Boende i en natt i STF Kårsavagge fjällstuga
Trerätters middag
Frukost och lunchpaket dag två
Enkel resa med linbanan dag två

Kategorier:

Fjällvandring Höst Sommar Vandring