Abisko - Isklättring på vertikal is

STF Abisko Fjällstation

Abisko - Isklättring på vertikal is

Spänning, utmaning och adrenalin i kombination – det är du som är ett med isen. Med isyxor och stegjärn som dina enda verktyg och en professionell guide vid din sida når du nya höjder på det svallande, lodräta isfallet.

Först bekantar vi oss med utrustningen på ”platt mark” och går därefter med fasta steg ner längs den slingrande stigen omgivna av branta klippväggar. Väl framme vid den blåskimrande isen i Abiskokanjonen startar klättringen. Isfallet är 12 meter högt och är idealiskt för både nyfikna nybörjare och vana klättrare. Känn av den gemenskap, trygghet och glädje som växer fram under denna intensiva aktivitet.

Vad ingår:
Guide, utrustning för isklättring

Ta med:
Kläder efter väder för en halvdag utomhus.

Bra att veta:
Tid: 3 tim
Höjd (isfall): 12 m
Åldersgräns: 12 år
Förkunskapskrav: Inga

Samling:
Vid receptionen 10.00 (tillbaka ca 13.00)

Övrigt:
Max 6 platser

Anmälan:
Online senast tre dagar innan eller på plats senast 19:00 kvällen innan

Med reservation för ändringar

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Klättring Vinter