STF Abisko Turiststation

Abisko - Intro till fjällvandring

Följ med på en tur mellan Abisko och Abiskojaure som ger dig de kunskaper du behöver för att våga ge dig ut på fjällvandring på egen hand.

Drömmer du om att prova på fjällvandring och sova i fjällstuga? Då är denna tur något för dig! Tillsammans med guide vandrar du från Abisko ut till Abiskojaure Fjällstugor (15 km) där du kommer spendera två nätter. På den här turen får du lära dig hur du navigerar med karta och kompass, för- och nackdelar med olika typer av utrustning, hur du ska packa inför en tur och vad du bör ha med dig, vad du ska tänka på vid vadning och många fler saker som är bra att veta inför en fjällvandring.

I priset ingår:
Boende i en natt på STF Abisko Turiststation inklusive middag, frukost och lunchpaket
Boende i två nätter på STF Abiskojaure Fjällstuga inklusive måltider
Gemensam säkerhetsutrustning
Guide certifierad enligt Fjälledarnormen

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Fjällvandring Höst Kombinationsturer Sommar Vandring