STF KynnefjällsNatur

2-dagars vandringspaket på Kynnefjäll

På våren spirar den vilda och vackra naturen på Kynnefjäll och under hösten sprakar skogen i gult, orange och rött. Upptäck Bohusläns inland på egen hand där flertalet leder i varierande längd börjar precis utanför husknuten.

Tre dagar och två nätter i avkopplande vildmarksmiljö. Förutom KynnefjällsNaturs egna leder så ligger Kasebo naturreservat och dess strövområden endast 12 kilometer bort och Bohusleden ca 5 kilometer bort. Vi tillhandahåller kartor och information om lederna. Frukosten finns förberedd i gästköket. Matsäck till vandringen gör ni själva från frukosten. I gästköket lagar ni även er middag och varför inte samlas i vårt sällskapsrum ”Krubban” kring ett samtal eller sällskapsspel efter dagens vandring. Lederna går bitvis längs sprickdalarna i området. En sprickdal är en smal dalgång som uppstått i en spricka i berggrunden. Dessa är vattenfyllda vilket gör området rikt på vattendrag och sjöar.

I priset ingår:
2 nätter, del i tvåbäddsrum
Frukost och matsäck till dagens vandring (görs av frukosten).
Eftermiddagsfika och vandringssnacks i form av nötter, torkad frukt och choklad.
Tillgång till gästkök och sällskapsrum
Linne & Handdukar
Slutstädning
Lån av karta och information om leder