Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Vandrarhem Överum

Tipsa en vän

boka boende

Pris från:
1395:-
Icke-medlem: 1495:-

Barnpris: 825 (medlem), 875 (icke-medlem)

Boka
STF Vandrarhem Överum 0708-108270, 0493-30302
20-21/6
  • Cykling
  • Kultur & Historia

Vad ingår
2 övernattningar på Överums vandrarhem, båtresa från Västervik, skärgårdslunch midsommarafton på Restaurang Sjökanten, cykel och 2 frukostar. På vandrarhemmet ingår lakan, handduk och städning.

Midsommarlunchen består av en traditionell midsommarbuffé i Sjökantens tappning med lokala råvaror från Smålands skärgård och inland.

Tillägg
Midsommarfika vid Kafé Hasselö Sand med jordgubbstårta och kaffe, te eller läsk. 45:-

Fira midsommar i skärgården

Fira midsommar i skärgården. Boka vårt midsommarpaket med allt inkluderat!

Skärgårdstur från Västervik, cykel under hela dagen och midsommarlunch i den genuina miljön vid Restaurang Sjökanten. Vid Sjökanten har vi dagen till ära fiskdamm och sånghäften redo för er. På midsommareftermiddagen deltar du i öns traditionella midsommarfirande.

Den 19 juni ankommer ni till vackra Överums Vandrarhem i Överum. Ni bor i vackra rum, alla med dusch, wc, kök med kylskåp och TV på rummet. Rummen är omsorgsfullt möblerade och inredda i gammal stil. Du bor på ett av landets vackraste vandrarhem beläget i gammal vacker bruksmiljö i Överum. Vandrarhemmet består av tre röda, timrade 1800-tals hus.

Program 20 juni

Efter frukost på vandrarhemmet åker ni till Västervik för att kl. 11.00 avresa med M/S Freden från Skärgårdsterminalen i centrala Västervik till Hasselö. Efter en timmes båtfärd välkomnas ni till Hasselö Sand på Hasselö, en av skärgårdens mest levande öar!

10.00  M/S Freden avgår från Skärgårdsterminalen i Västervik.

11.00  Ankomst till Hasselö Sand, hämtning av cykel och karta i handelsboa

12.00  Midsommarbuffé på Restaurang Sjökanten

14.00-16.00  Midsommarfirande vid Hasselö vandrarhem med dans kring midsommarstången, chokladhjul, boll- och pilkastning, lotteri och försäljning av fika.

15.00/17.00  Avresa med M/S Freden från Hasselö.

16.00/18.00  Ankomst till Västervik

Övernattning på Överums Vandrarhem

På morgonen midsommardagen står en frukostbuffé uppdukad.

Visa mer

Den här aktiviteten är inte onlinebokningsbar. Du är varmt välkommen att höra av dig direkt till anläggningen som arrangerar den för att boka eller höra dig för om pris. Du hittar kontaktuppgifterna här nedan.

Reception: 0493-303 02
Fax: 0493-303 50

Besöksadress

Källarbacken 6
59096 ÖVERUM

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Fjällvandra Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Låglandsvandring Lägerskola Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Fria barn Bröllop Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt HIhostels' mobile website Hihostel.com STFs blogg

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.