Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Fjällstation Blåhammaren

Tipsa en vän

boka boende

Pris & Bokning

STF Fjällstation Blåhammaren

Medlemspriser 2014 från

Vinter
Tvåbäddsrum: från 800:- /rum
Fyrbäddsrum: från 1400:- /rum
Bädd: från 295:- /person

Sommar
Tvåbäddsrum: från 1000:- /rum
Fyrbäddsrum: från 1500:- /rum
Bädd: från 295:- /person

Tillägg icke medlem 100:- per person och natt, barn 50:- per person och natt.

boka boende

Design Sticka & Virka - inspiration och telemarkssväng på Blåhammaren

Välkommen till fjällvärldens skönaste stickjunta! Vår kursledare är vår garnfantast och fjällräv Emma Frisell. Emma leder workshops om mönster, konstruktion och funktion. Fjället bjuder på sköna skidturer och svängar. Blåhammaren står för gemytet och den goda maten.

Datum: 28/2 -15 - 3/3 -15

Medlemspris: 4990 :-
Icke medlemspris: 5490 :-

Läs mer om Design Sticka & Virka - inspiration och telemarkssväng på Blåhammaren

Jämtlandstriangeln Original

Underbara Jämtlandstriangeln! Så många har gått den och upplevt dess skönhet och lättillgänglighet. Sköna dagsvandringar avslutas med härlig bastuvärme, goda middagar och härlig gemenskap! Följ med!

Datum: 30/6 -14 - 25/9 -14

Medlemspris: 4050 :-

Läs mer om Jämtlandstriangeln Original

Boka

Jämtlandstriangeln på egen hand

Välkommen att besöka Storulvån, Sylarna och Blåhammaren - den absoluta kärnan i STF fjällvärld. Leden mellan de tre stationerna, Jämtlandstriangeln, har blivit en älskad modern klassiker. En introduktion för absoluta nybörjare i fjällvärlden men det finns äventyr för den riktigt rutinerade i området.

Datum: 21/2 -14 - 1/5 -14

Medlemspris: 620 :-
Icke medlemspris: 920 :-

Läs mer om Jämtlandstriangeln på egen hand

Boka

Påsk på Blåhammaren

Närmare Blåkulla (i höjd) än så här kommer du inte på någon annan av STF fjällstationer! På med skidorna och ta dig upp till årets glädjefulla påskfirande på Blåhammaren.

Datum: 2/4 -15 - 6/4 -15

Medlemspris: 920 :-
Icke medlemspris: 1055 :-

Läs mer om Påsk på Blåhammaren

Jämtlandstriangeln Original

Underbara Jämtlandstriangeln! Detta är fjällklassikern som passar för alla som gillar snö och fjäll. En tur som tar oss genom fjällbjörkskog, ut på kalfjället, in i Sylmassivet och ut på vidderna mot Blåhammaren.

Datum: 23/2 -15 - 1/5 -15

Medlemspris: 4300 :-
Icke medlemspris: från 4800 :-

Uppskattad klassiker!

Läs mer om Jämtlandstriangeln Original

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.