Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Fjällstation Blåhammaren

Tipsa en vän

boka boende

Pris & Bokning

STF Fjällstation Blåhammaren

Medlemspriser 2014 från

Vinter
Tvåbäddsrum: från 800:- /rum
Fyrbäddsrum: från 1400:- /rum
Bädd: från 295:- /person

Sommar
Tvåbäddsrum: från 1000:- /rum
Fyrbäddsrum: från 1500:- /rum
Bädd: från 295:- /person

Tillägg icke medlem 100:- per person och natt, barn 50:- per person och natt.

boka boende

Fjällvandra Åre & Blåhammaren

Fjällvandra i Åre och till Blåhammaren? Självklart! Åre bjuder på kalfjäll, bördiga fjällsidor, svalkande vattendrag och karga artiska miljöer. Blåhammaren har fjällvärldens högsta bastu, magisk utsikt och välrenomerat kök.

Datum: 19/7 -14 - 22/7 -14

Medlemspris: 4995 :-
Icke medlemspris: 5495 :-

Läs mer om Fjällvandra Åre & Blåhammaren

Jämtlandstriangeln Original

Underbara Jämtlandstriangeln! Så många har gått den och upplevt dess skönhet och lättillgänglighet. Sköna dagsvandringar avslutas med härlig bastuvärme, goda middagar och härlig gemenskap! Följ med!

Datum: 30/6 -14 - 25/9 -14

Medlemspris: 4050 :-

Läs mer om Jämtlandstriangeln Original

Jämtlandstriangeln på egen hand

Välkommen att besöka Storulvån, Sylarna och Blåhammaren - den absoluta kärnan i STF fjällvärld. Leden mellan de tre stationerna, Jämtlandstriangeln, har blivit en älskad modern klassiker. En introduktion för absoluta nybörjare i fjällvärlden men det finns äventyr för den riktigt rutinerade i området.

Datum: 21/2 -14 - 1/5 -14

Medlemspris: 620 :-
Icke medlemspris: 920 :-

Läs mer om Jämtlandstriangeln på egen hand

Midsommar på 1086 m.ö.h

Har du längtat efter att fira midsommar på fjället, utan bekymmer? Varmt välkommen till Blåhammaren Fjällstation, här får ni chansen att under midsommarafton njuta av vår storslagenhet

Datum: 20/6 -14 - 21/6 -14

Läs mer om Midsommar på 1086 m.ö.h

Drop-in bröllop på Blåhammaren 2014

Går ni i bröllopstankar? Låt oss göra er dag speciell och minnesvärd! Den 30 juni till 6 juli bjuder vi upp till bröllop på Blåhammaren. Kom som par, gå som äkta makar. Släktkalas och partytält i all ära, men är det rätt ska det också vara lätt!

Datum: 30/6 -14 - 6/7 -14

Medlemspris: 680 :-
Icke medlemspris: 770 :-

Läs mer om Drop-in bröllop på Blåhammaren 2014

Valborg på Blåhammaren

Ta chansen att ta farväl av vintern på ett snötäckt fjäll i vårsolens värmande sken.

Datum: 30/4 -14 - 1/5 -14

Medlemspris: 810 :-
Icke medlemspris: 945 :-

Läs mer om Valborg på Blåhammaren

Jämtlandstriangeln Original

Underbara Jämtlandstriangeln! Detta är fjällklassikern som passar för alla som gillar snö och fjäll. En tur som tar oss genom fjällbjörkskog, ut på kalfjället, in i Sylmassivet och ut på vidderna mot Blåhammaren.

Datum: 23/2 -15 - 1/5 -15

Medlemspris: 4300 :-
Icke medlemspris: från 4800 :-

Läs mer om Jämtlandstriangeln Original

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Fjällvandra Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Låglandsvandring Lägerskola Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Fria barn Bröllop Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt HIhostels' mobile website Hihostel.com STFs blogg

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.