Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Fjällstation Helags

Tipsa en vän

boka boende
Skriv ut alla aktiviteter

Nyårsfirande på Helags - inställt

Dessvärre tvingas vi ställa in nyårsfirandet på Helags i år.

På Storulvåns fjällstation hålls ett fantastiskt nyårsfirande som vi kan rekommendera istället. Klicka på Visa mer nedan för att få en direktlänk till sidan.

Datum: 30/12 -14 - 2/1 -15

Medlemspris: 3500 :-
Icke medlemspris: 3750 :-

Endast paketbokningar

Läs mer om Nyårsfirande inställt

Sportlovspaket för hela familjen

Kom och spendera ert sportlov här hos oss på Helags. Kan det finnas något bättre ställe att spendera sportlovsdagarna på än här? Med Sveriges sydligaste glaciär i blickfånget och oändliga vita vidder kan vi ge dig möjligheter till dagsturer du kommer minnas länge och väl!

Datum: 20/2 -15 - 9/3 -15

Medlemspris: 2499 :-

Läs mer om Sportlovspaket Helags

Guidad topptur på Helags

Upplev Jämtland/Härjedalens högsta topp och Sveriges sydligaste glaciär! Få ut mer av din toppbestigning med en av våra kunniga guider.

Datum: 20/2 -15 - 30/4 -15

Medlemspris: 465 :-
Icke medlemspris: 665 :-

Minst 4 personer

Läs mer om Guidad topptur på Helags

Toppturspaket

Upplev Jämtland/Härjedalens högsta topp och Sveriges sydligaste gläciär! Få ut mer av din toppbestigning med en av våra kunniga guider.

Datum: 20/2 -15 - 30/4 -15

Medlemspris: 1665 :-
Icke medlemspris: 1865 :-

Ankomst månd eller fred.
Minst antal deltagare 4 personer.
Bokas senast 1 vecka i förväg

Läs mer om Toppturspaket vinter

Fjällweekend på Helags

Unna dig en fjällhelg i vinter! Detta är ett weekendpaket som inkluderar två nätter med helpension och bandvagnstransport T&R Ljungdalen-Helags.

Datum: 20/2 -15 - 1/5 -15

Medlemspris: 1800 :-
Icke medlemspris: 2100 :-

Paketet gäller ej över påsk

Läs mer om Fjällweekend med bandvagnstransport

3 & 4-takt på Helags

Skidåkare eller skoteråkare och danssugen? Varmt välkommen till Helags och en dansweekend utan motstycke. Här bjuds det upp till dans och klackarna...pjäxorna i taket! Vi har ett band som spelar de bästa danslåtarna!

Datum: 28/3 -15 - 29/3 -15

Medlemspris: 750 :-
Icke medlemspris: 900 :-

Läs mer om 3 & 4-takt på Helags

Turförslag kring Helags

Stannar man kvar en dag extra i området vid Helags så finns det en uppsjö fina turer som man kan ägna sin dag åt.

Läs mer om Turförslag kring Helags

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.