Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Södertälje-Nykvarn

Tipsa en vän

Uno Tholsson
Mobil: 0730-395631
E-post:

STF Södertälje-Nykvarn
C/O: Uno Tholsson
Förmansvägen 2, Lgh 1704
15147 SÖDERTÄLJE

Kommuner
NYKVARN, SÖDERTÄLJE

Bilden visar Wladyslaw Hasiors "Solspann" - allmänt kallad Hasiors hästar.

Telge har en gammal historia. Platsen var nödvändig att passera för resande norrut och blev därför en naturlig boplats. Ett populärt, sentida besöksmål är Tom Tits experiment, ett äventyrligt science center som lockar barn och vuxna från hela landet.

Idag är Södertälje en utpräglad jordbruks- och industrikommun med ett rikt jordbruk på framförallt Mörkö och Hölö samt stora industrier som AstraZeneca och Scania. Södertäljes livsådra är kanalen som sammanbinder orten med både Mälaren och Östersjön. Att göra vattenvägen framkomlig var en angelägen fråga redan på vikingatiden men blev verklighet först på 1800-talet.

Strax norr om Södertälje, i Södertälje kanal, ligger ön Slottsholmen och Telge Hus slottsruin. Borgen anlades till försvar mot ovälkomna besökare från Mälaren. I närheten av Slottsholmen finns idag en populär slalombacke som är välbesökt under hela vintern. I Nykvarns kommun finns det välkända slottet Taxinge Näsby med norra Europas största kakbord och konstutställningar under sommaren.

Det finns ett stort antal naturreservat i Södertäljes närhet och kretsen arrangerar varje år en omtyckt utflykt till ett av dem. Sörmlandsleden och många rika svampmarker är andra tillgångar som lokalavdelningen avnjuter. Och förutom Östersjön och Mälaren finns ett trettiotal insjöar för bad, fiske, skridskoåkning och fågelliv.

Södertälje-Nykvarn lokalavdelning bildades 1996 och har cirka 80 medlemmar.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.