Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Göteborg

Tipsa en vän

Lennart Pershamre
E-post:

STF Göteborg Postgatan 4
41113 GÖTEBORG

Kommuner
ALE, GÖTEBORG, HÄRRYDA, MÖLNDAL, ÖCKERÖ

Foto: Christer Sjöberg

Göteborg med sin direkta närhet till havet har en lång tradition som hamnstad med varvsindustri och passagerartrafik. Här finns även Sveriges största exporthamn. De flesta sevärdheter finns inom bekvämt gångavstånd från Avenyn.

Närheten till naturen är också en självklar del av Göteborg. Göteborg är en grön stad med flera stora parker och grönområden. I de centrala delarna finns Slottsskogen och Botaniska trädgården som är populära utflyktsmål. Från Botaniska tar man sig enkelt upp i Änggårdsbergen för kilometerlånga vandringar. Och området kring Delsjön är inte långt borta och är också välbesökt av sportutövare och naturälskare.

Lokalavdelningens verksamhet omfattar även Ale, Härryda och Öckerö kommuner. Regionen bjuder därför på en mångfald av skiftande strövområden med fina vandringsleder, naturreservat och närhet till skärgården. Många av skärgårdens öar är bilfria och det är enkelt att ta sig ut med passagerarfärjor från Saltholmen. Flera av öarna är dessutom naturreservat med en unik flora och fauna som bjuder in till härliga bad med stränder och mjuka klippor.

Lokalavdelningen har ett skiftande program som är inriktat på att lära känna kretsens hembygd. Olika studiebesök, föredrag, vandringar, kurser, bussresor och cykelturer är exempel på detta. Kretsen har även samarrangemang med andra kretsar.

STF Göteborg bildades år 1973 och är har cirka 440 medlemmar.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.