Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF Bjäre Åsbo

Tipsa en vän

Gunnar Norberg
Mobil: 0705-227951
E-post:

STF Bjäre Åsbo
C/O: Gunnar Norberg
Linnégatan 17
26434 KLIPPAN

Kommuner
BÅSTAD, KLIPPAN, PERSTORP, ÅSTORP, ÄNGELHOLM, ÖRKELLJUNGA

Bjäre Åsbos lokalavdelning välkomnar till den del av Skåne som inte bara är platt. Här bjuder naturen på dramatiska klippor vid Hovs Hallar, böljande backar med äppelodlingar ute på Bjärehalvön och ett skid- och rodeleldorado uppe på Hallandsåsen.

Sommartid är Bjärehalvön ett paradis för turister. Flera långa sandstränder och sköna badplatser finns längs hela Skäldervikens och Laholmsbuktens långa kuststräckor. Hallands Väderö lockar såväl badsugna som naturintresserade. Hela ön är ett naturreservat och för tankarna snarast till södra Europa med friskt och klart vatten och ett solrikare klimat. Till regionen hör även Båstad, tennisens Mecka, som är ett självklart utflyktsmål i regionen tillsammans med flera andra kustnära pärlor som Torekov, Vejbystrand och Ängelholm.

Turister och besökare har rika möjligheter till en aktiv semester – till exempel på cykel eller en runda på någon av de många golfbanorna. Skåneleden slingrar sig genom landskapet och inbjuder till njutbar vandring i varierad natur.

En bit in i landet ligger Örkelljunga mellan slätt och skog, vackra insjöar och orörd natur. Här blandas golf, vandring och fiske med historia och kultur. Fantehåla, Rya kyrkoruin och Ingeborrarpsgården är några självklara utflyktsmål. Vegeholms slott, Rössjöholms säteri, Herrevadskloster, Gustavsborgs säteri och Vrams Gunnarstorp är andra flera levande minnesmärken från tiden då skånska gods och herresäten var ett begrepp. Regionen brinner också av skaparlust. Ett drygt hundratal keramiker, konstnärer och gallerier kantar vägar och landsbygd. Det är oftast bara att titta in!

Lokalavdelningen värnar om det gamla kulturlandskapet sida vid sida med den moderna och levande företagskulturen. Vandringar, företagsbesök och föreläsningar är stående arrangemang på kretsens program.

Lokalavdelningen bildades år 1984, har cirka 160 medlemmar och omfattar kommunerna Ängelholm, Båstad, Örkelljunga, Åstorp, Klippan och Perstorp.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.