Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

Foto: David Erixon ©

Inspiration & tips

Söker du inspiration och tips inför nästa semester med familjen, roliga vardagsaktiviteter eller fartfyllda äventyr? Hos oss på STF kan du alltid hitta någonting som passar just dig!

Det kan handla om både små och stora äventyr i allt från storstad till landsbygd, kulturmark eller vildmark. Små enkla nöjen, trivsamma utflykter eller utmanande strapatser. Här presenterar vi  några förslag på delar av vårt utbud och förmånliga erbjudanden.

Vill du istället se alla våra aktiviteter över hela landet med möjlighet att sortera geografiskt? Gå till vår aktivitetssök.

• Upptäck vandringens magiska värld!

Vandringsleder finns över hela Sverige. Vi är många som drömmer om fjällvandring längs mäktiga dalar och toppar, men det långlandsleder i skog och mark som ligger närmast för de flesta av oss - för ett härligt helgäventyr. Lederna runt om i Sverige ger dig inte bara möjlighet att njuta av själva vandringen, det är ett utmärkt sätt även att upptäcka natur, historia och kulturliv. Vi har samlat ihop turer och förslag, så att du enkelt ska kunna planera ditt nästa vandringäventyr.

• Aktivitetstips!

Sverige är ett perfekt land för roliga och utmanande aktiviteter som kittlar upptäckarlusten lite extra! Paddla i skummande forsar, testa på fjällöpning eller cykla längst böljande rapsfält och genom fårhagar. Topptursfantaster får sitt lystmäte mättat i Sveriges norraste delar där snön ligger orörd och äventyret väntar. Här hittar du några av våra bästa aktivitetstips.

• Cykla

En gång i tiden grundades STF-vandrarhemmen för att gästerna skulle kunna vandra eller cykla mellan dem. Än idag behöver du inte mycket mer än en vanlig cykel, en välfylld picknick-korg och en hjälm för att ge dig ut på en härlig tur mellan STFs boenden.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.