Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

STF idag

Vi på STF vill få dig att upptäcka Sverige. Vi vet att det finns mycket mer att upptäcka vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället. Detta har varit vår inställning alltsedan starten i Uppsala 1885. STF är en ideell medlemsorganisation med djupa rötter inom svensk natur- och kulturturism. Kunskapen om Sverige och det brinnande engagemanget för våra unika miljöer tillhör vårt arv att förvalta och förmedla vidare.

Hur känns det att hitta ett ställe alldeles fullt med solmogna, söta smultron? Det känns förmodligen fantastiskt, som något alldeles unikt och väldigt speciellt har serverats just för dig. I Sverige har begreppet ”smultronställe” kommit att bli en synonym för något utöver det vanliga, något som du inte stöter på varje dag, något som gör dig glad. För att hitta till ett smultronställe är lokal kännedom en stor hjälp. Någon som sitter inne med kunskapen om traktens smultronställe och kan guida dit.

STF vill ha den rollen i våra medlemmars och gästers liv. Vi vill vara den lokale fiskaren som tipsar om grundet där du kan fånga den bästa fisken, vi vill vara den väderbitne öbon som visar var den undangömda stranden ligger. Vi vill vara den initierade stadsbon som kan visa vägen till storstadens pärlor. Vi vill guida våra medlemmar och gäster till nästa smultronställe, eftersom vi vet var de finns.

Dessa är våra rötter och i dem vilar vår vision. Vi tror genuint:

• att alla vill upptäcka

• att en unik resa kräver lite mer

• att människor letare efter upplevelser, inte sängplatser

• på Sverige som turistland

• att lokal kunskap är guld värd

• att möten berikar människors liv

• på hållbar turism

Korta fakta om STF
STF grundades 1885 i Uppsala som en ideell förening för att främja turism i Sverige. Sedan dess har föreningen växt till omkring 300 000 medlemmar. ”Upptäck Sverige” är det genomgående temat för föreningens utbud av natur- och kulturturism. STF driver även opinionsbildning inom frågor som rör just natur- och kulturturism i Sverige.

I verksamheten finns nära 400 vandrarhem, hotell, fjällstationer och fjällstugor från södraste delen av Skåne till nordligaste Norrland, från absoluta city till väglöst land i de svenska fjällen. Lokalt ordnas aktiviteter i 84 lokalföreningar (kretsar) och internationellt samarbetar STF med vandrarhemsorganisationen HI Hostels. Vi ger ut medlemstidningen Turist.

STFs föreningsidé
STF är en medlemsorganisation med det övergripande syftet att främja svensk turism och sprida kännedom om vår natur och kultur.

STF ska vara bäst på natur- och kulturupplevelser i Sverige. Verksamheten ska vara baserad på långsiktig och hållbar utveckling.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.