Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

Den 1 mars startar den största bloggtävlingen någonsin i världen - The Big Blog Exchange. Det är den internationella vandrarhemsorganisationen Hostelling International (www.hihostels.com) som söker 16 passionerade, begåvade och äventyrliga bloggare från hela världen. Bloggare som kommer att få chansen att byta liv, erfarenheter och bloggar med varandra under tio dagar i juni 2013. Svenska Turistföreningen (STF) är medlem av nätverket Hostelling International.

– Oavsett om man bloggar om resor, politik, mode, skönhet eller muffins är man välkommen att delta. Vi vill med denna tävling få hjälp att ändra världen med kraften i deras bloggar. Vi tror nämligen att det bästa sättet att ändra världen på är att uppleva ett land på plats och få lära sig mer om människor, kultur, mat och miljö i det landet, säger Mikael Hansson, vd Hostelling International.

Mellan den 1 mars och den 15 april uppmanas alla världens bloggare gå in på www.bigblogexchange.org och motivera varför just de skall vinna. När det är gjort gäller det för bloggarna att samla på sig tillräckligt många röster för att hamna på topp 100 listan. Från den listan väljer sedan en jury ut de 16 vinnarna där även två wild cards ingår. Själva utbytet The Big Blog Exchange sker den 7- 17 juni 2013. STF uppmanar nu alla svenska bloggare att gå in och anmäla sig.

– Nu är det viktigt att vi får med en svensk i topp hundra. Det vore så kul och intressant om vi kunde få med en representant i tävlingen som skall byta plats med en annan bloggare i ett annat land. Tänk vilken möjlighet för oss att visa upp Sverige, säger Jenny Engström, presschef på STF.

Redan innan tävlingen har startat är det ett stort intresse ute i bloggvärlden. Cirka 1000 bloggare från hela världen har anmält sig på hemsidan för mer information och över 340 000 personer har twittrat, bloggat och delat på facebook om tävlingen. Men det är först nu den 1 mars man kan anmäla sig på riktigt.

De vinnande bloggarna kommer att tillkännages live den 29 april på www.bigblogexchange.org. Hostelling International står för flygbiljetter, husrum samt en fickpeng.

Logo för The Big Blog Exchange

För ytterligare information vänligen kontakta:
Mikael Hansson, vd Hostelling International (Mikael är svensk och har tidigare arbetat som chef för STF’s vandrarhemsverksamhet)
E-post: mhansson@hihostels.com
www.hihostels.com

Jenny Engström, presschef STF
E-post: jenny.engstrom@stfturist.se
www.svenskaturistforeningen.se

Om STF
Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer med cirka 300 000 medlemmar. Inom föreningen finns nära 400 vandrarhem, hotell, fjällstationer och fjällstugor längs vandringsleder i de svenska fjällen. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser av anläggningarna och föreningens ungefär 75 kretsar (lokalförening). STF ger ut medlemstidningen Turist. Medelantalet anställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 260 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se ellerwww.facebook.com/svenskaturistforeningen!

Om HI
Hostelling International (HI) är det enda globala nätverket för vandrarhemsorganisationer. HI-nätverket erbjuder 4000 unika vandrarhem i 90 länder över hela världen. HI är en ideell medlemsorganisation, med en stolt historia och en relevant filosofi. Ett HI vandrarhem är mycket mer än bara en plats att bo. De handlar om att upptäcka nya platser, lära känna nya kulturer och göra livslång vänskap. Med över 4 miljoner medlemmar över hela världen är HI en av de största ungdomsorganisationer i världen. Läs mer på www.hihostels.com

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.