Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown

Dag Hammarskjölds Backåkra

Mitt ute på heden, mellan hav och himmel, ligger den fyrlängade skånska gården som var tänkt att bli Dag Hammarskjölds fasta plats i Sverige. Det är numera ett museum om en av våra mest kända svenskar genom tiderna. Gården omringas av naturreservaten Backåkra, Hagestad och Sandhammaren med ett säreget fågel- och växtliv. Ner mot havet ligger en ring av stenar - Meditationsplatsen - där namngivningar, bröllop och andra ceremonier genomförs.

På Backåkra finns föremål och interiör från Dag Hammarskjölds många resor världen över och från hans hem i New York. En fotoutställning berättar om hans liv och om den tid som blev så omtumlande för honom själv och för Sverige som nation: en svensk på posten som generalsekreterare för Förenta Nationerna, den andre i FNs historia efter norrmannen Trygve Lie.

Dag Hammarskjölds Backåkra är stängt tills vidare. Gården måste renoveras för att kunna ta emot besökare, och tills STF har lyckats ordna finanisering måste vi hålla gården stängd. Vi beklagar detta.

Läs mer om varför Dag Hammarskjölds Backåkra håller stängt

Vänligen observera att Backåkra VANDRARHEM är öppet som vanligt! Med anledning av att Dag Hammarskjölds Backåkras museum håller stängt tills vidare vill vi göra dig uppmärksam på att Backåkra vandrarhem inte påverkas av detta. Backåkra vandrarhem är inrymt i en helt annan fastighet och ägs och drivs av värdparet Ronny Larsson och Karen Augustin.

Klicka här för att komma till vandrarhemmets hemsida

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Fjällvandra Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Låglandsvandring Lägerskola Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Fria barn Bröllop Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt HIhostels' mobile website Hihostel.com STFs blogg

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.