Information vid  boendebokning

På vandrarhem bor barn gratis t.o.m. det år de fyller två år. Detta gäller om barnet inte upptar en egen säng. Resenär över 15 år räknas som vuxen.

Grupp- och konferensbokningar är inte möjliga via onlinebokning. I dessa fall ber vi dig att ta direktkontakt med aktuell anläggning. Barnpris gäller ej vid gruppbokningar.

arrowdown
arrowdown
Det lönar sig att vara medlem!
  • Du får en mängd förmåner som rabatt på boende och aktiviteter, massor av inspiration och erbjudanden via STFs samarbetspartners.
Samarbetspartners

Månadens Friluftsprodukt

Tierra Rocketeer till förmånligt paketpris

Naturkompaniet erbjuder alla STF-medlemmar att till och med 18 november köpa Tierra Rocketeer Active Jacket och Rocketeer Pant för paketpriset 5 299 kr, ordinarie pris 6 198 kr. Det är lätta och smidiga plagg som ger fantastisk ventilation och full rörelsefrihet samtidigt som de är vattentäta - perfekta för krävande aktiviteter som toppturer, turskidåkning och alpinism.

Säsongens friluftsprodukt

Haglöfs Skicase på köpet

Naturkompaniet erbjuder alla STF-medlemmar att till och med den 9 november 2014 att få Haglöfs Skicase (värde 599 kr)vid köp av Haglöfs produkter för minst 1500 kr. Smart skidfodral med vadderade paneler, som ger bra skydd av dina skidor under transport

10% rabatt på TBE-vaccin

STF har ingått samarbete med fästing.nu och kan därför erbjuda våra medlemmar rabatt på TBE-vaccinering hos utvalda vaccinatörer. Allt för att era äventyr i skog och mark ska ske så säkert som möjligt.

10% rabatt på kartor

Kartbutiken

På Kartbutiken har du Som STF-medlem 10% rabatt på hela ordinarie sortiment mot uppvisande av STF-medlemskort.

10% rabatt på Swebus

Rabatt på bussbiljetten

Som medlem i STF får du rabatt på bussbiljetten hos Swebus. Ange kampanjkoden STF när du bokar din resa så får du 10 % rabatt på biljettpriset. Alla Swebus expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord finns gratis internet.

10% rabatt på Snälltåget

Rabatt på tågbiljetter med Snälltåget

Du som är STF-medlem får hela 10% STF rabatt på Snälltågets tågbiljetter. Du får rabatt på 2 klass Snålis och Liggplats Snålis. Besök Berlin, Åre, Malmö, Stockholm eller många härliga orter där i mellan. Boka direkt på webben eller kontakta Kundtjänst 0771-26 00 00 för mer information och bokning. Ange kampanjkod STFMEDLEM när du bokar så får du rabatten.

Medlemsrabatt på Inlandsbanan

Res med medlemsrabatt på Inlandsbanan

Specialerbjudande till dig som är medlem i STF. Upptäck Sverige med STF och Inlandsbanan i sommar och få rabatt på resan.

Rabatt på språkutbildning

Medlemsrabatt på språkutbildning med EF Education First

Förbättra dina språkkunskaper med STFs partner EF (www.ef.se). Som STF-medlem får du rabatt på alla kurser inom EF International Language Centers. Studera engelska, spanska, franska, tyska, italienska, japanska eller kinesiska, från en vecka upp till ett år. Uppge att du är medlem i STF när du anmäler dig. För mer information klicka på länken nedan så kommer du till EF.

Fri olycksfallsförsäkring

Som STF-medlem har du en olycksfallförsäkring hos If när du Upptäcker Sverige

Du som är medlem i STF, omfattas av en olycksfallsförsäkring som gäller under verksamhet organiserad av STF. Försäkringen gäller även för barn i medlems sällskap till och med det år barnet fyllt 15 år, korttidsanställda ledare samt stugvärdar vid STF.

Upp till 15% rabatt

Naturens Bästa

STF-medlemmar har upp till 15 procents rabatt på ett urval av Naturens Bästas kvalitetsmärkta utbud av fjällvandringar, familjeveckor, fågelskådningshelger och mycket mer från Abisko i norr till Österlen i söder.

10% rabatt

Lyxkänsla på resan

STF-medlemmar har rabatt på samtliga varor, bland annat reselakan i siden och resehanddukar i microfleece hos Sleep in Silk. Ange att du är STF-medlem i samband med att du gör din beställning så får du 10% rabatt. Om du beställer via nätet på Sleep in Silks hemsida så skriv in koden: gladturist i rutan: Presentkort/rabattkod så dras 10% på det angivna beloppet.

50% rabatt på inträdet

Rabatt på Maritiman i Göteborg

Som STF medlem går du in för halva priset på Maritiman. Ett museum i Göteborg som sätter fartyg i fokus. Mönstra på den flytande fartygsflottan och ta del av en spännande historia Ordinarie pris (2014) för vuxen är 100 kr och 50 kr för barn 5-15 år.

Falu Gruva 30 kr i rabatt

Världsarvet Falu Gruva - Gå på djupet med medlemsrabatt!

Som STF-medlem betalar du bara 180 kronor mot ordinarie 210 kronor för entré till Falu Gruva. Entrén gäller både ovan och under jord inklusive en timmes guidad visning samt till museer. 67 meter under marken är du omgiven av en av världens viktigaste platser. Falu Gruva är ett av våra gemensamma arv, värd att bevara för all framtid. Med övernaturliga väsen och allt.

20 kr rabatt

Jamtli historieland i Östersund

STF-medlemmar har 20 kronor rabatt på entrén under hela året. Jamtli är namnet på Jämtlands läns museum i Östersund. Museet består av ett friluftsområde med kulturhistoriska byggnader och miljöer, och ett inomhusmuseum med fasta och tillfälliga utställningar. Som STF-medlem bor du naturligtvis med rabatt på STF Vandrarhem Jamtli/Östersund som ligger inom Jamtlis område eller på STFs helt nya vandrarhem STF Vandrarhem Östersund/Ledkrysset.

20% rabatt

Bo med medlemsrabatt på ICEHOTEL

Passa på att besöka ICEHOTEL i Jukkasjärvi i vinter. STF-medlemmar får 20% rabatt på övernattning. Boka direkt hos ICEHOTEL i Jukkasjärvi. Uppge ditt STF-medlemsnummer.

Ett barn går in gratis

Nordens Ark i Bohuslän

När du besöker djurparken Nordens Ark går ett barn in utan kostnad i vuxens sällskap. Visa ditt STF-medlemskort!

Rabatt hos Strömma Turism & Sjöfart

STF-medlemmar får rabatt på både bussightseeing och båtturer hos Strömma Turism & Sjöfart.

Tillfälliga rabatter

STF-medlemmar har ofta rabatter på tillfälliga arrangemang. När rabatter finns berättar vi om det på hemsidan och i Upptäckarbrevet. Prenumerera på Upptäckarbrevet genom att komplettera din adressuppgift med e-postadress på Min sida. Logga in längst upp till höger.

Samarbetspartners
  Officiell huvudleverantör: Haglöfs      Partner: Tierra             Naturkompaniet      Partner: SJ      Partner: Barnängen
Utbud
Alla STF Vandrarhem, Hotell och Fjällanläggningar Nya boenden Alla aktiviteter Alla lokalföreningar Upptäck Sverige Hyr hela huset Tågluffa Grupper Ekoturism Kebnekaise Kungsleden Årefjällen Jämtlandstriangeln Gotland Nationalparker Af Chapman Golf Upptäckarbrevet Dag Hammarskjölds Backåkra Medlemserbjudanden Storstad Vandring Lediga jobb Ge bort en upplevelse STFs mobilsajt Hihostel.com

Medlemsinloggning

När du loggat in kan du enkelt ändra och ha koll på dina medlemsuppgifter och köpa medlemskap till fler i familjen. Du kan skriva kommentarer på STFs boenden och aktiviteter och spara och dela med dig av dina favoritställen.

Första gången du loggar in

Inloggningshjälp

Har du loggat in tidigare använder du ditt medlemsnummer samt ditt personliga lösenord för att logga in. Lösenordet skickades till dig när du loggade in första gången. Om du har glömt lösenordet beställer du enkelt ett nytt via länken intill.

Är det första gången du loggar in använder du ditt medlemsnummer (utan mellanslag och 054) som användarnamn och ditt postnummer som lösenord för identifiering. Därefter väljer du ett eget lösenord som du använder nästa gång du ska logga in.

Mer inloggningshjälp

Glömt ditt lösenord?

Fyll i ditt medlemsnummer så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress.

Tidsbegränsning vid bokning

För att garantera att den produkt du valt ska vara tillgänglig vid utcheckning sparas enbart din tillagda produkt i 15 minuter. Om du har flera produkter i din varukorg räknas tiden från och med den första produkten du lagt till.